آموزش خطایابی و رفع خطا دستگاه خودپرداز

آموزش خطایابی و رفع خطا دستگاه خودپرداز

خطایابی و رفع خطا دستگاه خودپرداز

آیا بدنبال رفع خطاها و عیب یابی دستگاه خودپرداز خود هستید؟

در این مقاله جهت رفع خطاهای خودپرداز و رفع آن نکاتی را اشاره کرده ایم. لازم به ذکر است جهت رفع خطاها و نکات مرتبط می تواند با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. جهت ارتباط با کارشناسان فنی شرکت از بخش تماس با ما اقدام به تماس نمایید.

خطایابی و رفع خطا دستگاه خودپرداز یکی از آموزش هایی است، که بهتر است زودتر برای یادگیری آن اقدام کنید. در غیر اینصورت ممکن هزینه های زیادی را جهت رفع خطاهای ساده متحمل شوید.

ممکن است که شما چند سالی باشد که خودپرداز شخصی برای کسب و کار ثابت خریداری کرده اید. اما توانایی خطایابی دستگاه خودپرداز را به تنهایی نداشته باشید.

پس برای هر رفع خطا مجبور میشوید با کارشناسان تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.

اما با خواندن آموزش های ما در این قسمت تسلط کافی بر خطایابی خودپرداز پیدا میکنید. پس با ما همراه باشید.

پروسه عیب یابی یا خطایابی 3 مرحله دارد.

مرحله اول: تشخیص عیب و خطاست. باید متوجه بشویم که عیب و مشکل در کدوم قطعه و در کجا ایجاد شده است.

مرحله دوم: رفع خطا است. در این قسمت شما عیب و مشکل را در آن قطعه برطرف میکنید.

مرحله سوم: بعد از آنکه خطاها اصلاح و رفع شد میبایست خطاها در اپراتور پنل پاک شود.

گزینه ای بنام clear در منوها وجود دارد.

این گزینه وظیفه دارد قسمتی که دارای خطا هست را بررسی کند و رفع خطا شدن آن را در آخر کار برای اطمینان تایید کند.

اگر خطا برطرف نشده باشد Field را نشان میدهد. یعنی دستگاه شما هنوز دارای خطاست و بایستی شما خطا را دوباره برطرف و تصحیح کنید.

و اگر گزینه pass را نشان می دهد به معنای برطرف شدن و پاک شدن خطا است.

خطایابی و رفع خطا دستگاه خودپرداز  _ خطایابی :

بطور مثال یک خطای رسید مشتری داریم.

مرحله اول تشخیص عیب :

زمانی  که menu is servise  است ، چند گزینه وجود دارد, یکی از گزینه ها Receipt status is HWError است.

به این معنی که رسید مشتری دستگاه دچار مشکل سخت افزاری شده است.

برای فهمیدن دقیق تر مشکل و تشخیص آن، دستگاه را به حالت سوپروایزر supervisor قرار دهید.

دکمه شماره ۱ را بزیند. Go to menu

دکمه شماره ۵ را بزنید.  VENDOR MODe

کمی صبر کنید …

منوی setting atm properties ظاهر میشود که منوی مورد نظر ما نیست , دکمه کنسل را بزنید.

منوی بعد گزینه Device status list را نشان میدهد. در این گزینه خطاها و وضعیت دستگاه در این گزینه قرار میگیرد .

دکمه ۵ را بزنید.

خطایابی و رفع خطا دستگاه خودپرداز _ مرحله اول

گزینه هایی در نمایشگر به نمایش در می آیند .

گزینه اول Cash Handler را نشان میدهد. معنای آن این است که خطایی در قسمت دیسپنسر وجود دارد .

زیر اون خطاها نوشته شده  Cass1 (type1) low .

یعنی  اینکه تعداد اسکناس هایی که در کاست شماره ۱ یا همان ۵ هزار تومنی شما هست کم می باشد.

اگر تعداد اسکناس ها از صدتا کمتر باشد این خطا نشان داده میشود. این خطا نیست و یک هشدار است.

اگر تعداد اسکناس ها را زیاد کنیم این هشدار از بین میرود.

بالای صفحه اول نوشته که چند صفحه خطا وجود دارد مثلا ۱٫۳ یعنی ۳ صفحه خطا داریم و ما در صفحه اول هستیم.

برای رفتن به صفحه بعدی گزینه page down که گزینه ۹ هست را فشار میدهیم.

خطای نوشته شده جلو شماره ۱ را معنی می کنیم که در این قسمت خطای نشان داده شده مرتبط با دیسپنسر هست.

پس گزینه اول خطای نوشته شده Cash handler و توضیحات زیرش را میخوانیم. Cass2 (type2) low

یعنی اینکه تعداد اسکناس ها در کاست شماره ۲ کم است.

پس اسکناس های ما در کاست شماره ۲ از 100تا کمتر است .

از آنجایی که ۳ صفحه خطا داریم پس به صفحه سوم میرویم.

منویی ظاهر میشود که خطا در گزینه ۱ نوشته شده است.

آشنایی و رفع خطاهایی خودپرداز

مثال :

Receipt printer

یعنی خطا در پرینتر رسید مشتری است.

به توضیحات خطا میپردازیم.

Paper not loaded or Jammed

یعنی اینکه یا کاغذ گیر کرده است یا بارگذاری نشده است.

پس تشخیص دادیم که خطا در کدوم قسمت اتفاق افتاده است.

قسمت سخت افزاری دستگاه رسید مشتری را نگاه میکنیم تا مشکل را رفع کنیم .اگر رول کاغذ نداشت کاغذ را جایگذاری میکنیم  یا اگر کاغذ قبلی گیر کرده بود کاغذ مچاله شده را خارج میکنیم و کاغذ جدیدی را جایگزین میکنیم.

بعد از رفع خطا برای اینکه قسمت سخت افزاری درست  کار کند، باید خطا را از پنل پاک کنیم.

در همان صفحه خطایی که هستیم ، شماره ۱ را میزنیم.

یعنی همان گزینه خطا ، Receipt printer .

با نوشته Running test روبرو میشویم یعنی تست در حال اجراست.

رسید مشتری در این وضعیت به کار می افتد و یک‌ یا دو برگ بیرون میدهد. که عبارت انگیسی برروی دو صفحه چاپ شده است.

پس با عبارت passed Receipt printer مواجه میشویم یعنی خطا رفع شده است.

دکمه previous را میزنیم.

از انجایی که ۳ صفحه خطا داشتیم وقتی بعد از این گزینه ۲٫۲ را نشان دهد ، یعنی خطای سوم ما رفع و پاک شده است. و گزینه هایی که باقی مانده هشدار های دیسپنسر هستند.

در ادامه خطایابی دستگاه های خودپرداز

گزینه دیگری برای پاک کردن خطا داریم به نام Clear all.

بعضی از مهندسان استفاده از این گزینه را تایید میکنند.

و بعضی از مهندسان دیگر، ترجیح را بر این قرار می گذارند که اول در صفحات بچرخید و خطاها را پیدا کنید. تشخیص که دادید رفع خطا شده است  در صفحه خطای مربوطه گزینه ۱ را بزنید و خطا را پاک کنید.

اگر از همان ابتدا Clear all را بزنید . ممکن است تشخیص ندهید که خطا چیست و از کجا نشآت گرفته است.

وقتی شما هنوز تشخیص مبدا خطا را نداده اید، رفع خطا نیز نکرده اید.

هر بار Clear all را هم بزنید، امکان اینکه مشکل دستگاه رفع شود تقریبا ناممکن است.

نوبت به این In servies کردن دستگاه رسید.

گزینه previous را میزنیم .در منوی بعدی Exit را میزنیم. به منوی اصلی میرسیم یه ۹ گزینه ای وجود دارد. گزینه ۹ گزینه back است کلیک میکنیم. سوییچ را به حالت نرمال میگذاریم و کمی صبر کنیم

بعد دکمه شماره ۲ را میزنیم.

اکنون دستگاه خودپرداز شما آماده کار کردن است…

خودپرداز .دستگاه-خودپرداز .خودپرداز_شخصی. قطعات_خودپرداز. قیمت_خودپرداز. عابر_بانک. عابربانک _ شخصی .آموزش_خودپرداز. آموزش_پولگذاری_خودپرداز. آموزش خودپرداز

این صفحه را به اشتراک بگذارید

سایر دسته بندی ها

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره دارید؟

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

میخوای آموزش های بیشتر رو ببینی؟

تفاوت خودپرداز دیواری و سالنی
خودپرداز

تفاوت خودپرداز دیواری و سالنی

تا چند سال پیش، برای استفاده از خدمات بانکی باید حضوری به شعبه بانک مراجعه کرده و پس از انتظار مدتی، کارشناس بانک مربوطه ما را خدمت می ‌نمود. اما

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
نکات مهم خرید یو پی اس
خودپرداز

نکات خرید دستگاه یو پی اس

امروزه، خرید یو پی اس به یکی از اولویت‌ های اصلی کسانی تبدیل شده که سیستم ‌های کامپیوتری را استفاده می‌ کنند. معمولا این خرید به منظور حفاظت از رایانه‌

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
مزایای خرید دستگاه عابربانک
خودپرداز

مزایای خرید دستگاه عابربانک

در این مقاله به توضیحات تکمیلی درباره مزایای خرید عابربانک و مزایای خودپرداز شخصی می پردازیم. استفاده از دستگاه های خودپرداز و بهره برداری از فواید و مزایای آن در

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
معرفی انواع خودپرداز
خودپرداز

معرفی انواع دستگاه خودپرداز

دستگاه خودپرداز یا همان ATM (Automated Teller Machine)، که به طور خلاصه به آن ATM هم اشاره می ‌شود، توسط مشتریان بانک‌ ها یا بانک ‌های عضو در شبکه شتاب

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
نکات خرید دستگاه کشلس
خودپرداز

نکات خرید کشلس

دستگاه ‌های کشلس، دستگاه ‌هایی با ابعاد کوچک و معمولا نصب دیواری هستند. این ابزارها اغلب در مکان ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. دستگاه کشلس به عنوان یک

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
راهنمای خرید خودپرداز
خودپرداز

راهنمای خرید خودپرداز

اگر به دنبال خرید دستگاه خودپرداز هستید و می خواهید در مورد راهنمای خرید آن اطلاعات جامعی داشته باشید، این مقاله می تواند به شما کمک کند تا بهترین دستگاه

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
خودپرداز هیوسانگ
خودپرداز

خرید خودپرداز در تهران

دستگاه خودپرداز یا به اختصار ATM، که به عنوان خودپرداز معروف است، یک وسیله الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می‌دهد تا به سرعت و در هر

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
خودپرداز

سیستم ارت الکترونیکی

مشخصات کامل سیستم ارت الکترونیکی سیستم ارت الکترونیکی ولتاژ‌ها و جریان‌های القایی بر روی بدنه فلزی مصرف کننده الکتریکی را به خود جذب می‌کند. در صورت بروز اتصال بدنه با

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
روش های انتقال وجه
بانکداری و بانکداری الکترونیک

روش های انتقال وجه

روش های انتقال وجه روش های انتقال وجه متفاوتی وجود دارد . که در این مطلب هر کدام را بصورت جداگانه شرح میدهیم.   روش های انتقال وجه _ بطور

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
پیشگیری از ویروس کرونا از طریق دستگاه خودپرداز
بانکداری و بانکداری الکترونیک

پیشگیری از ویروس کرونا یا covid19 از طریق دستگاه خودپرداز

پیشگیری از ویروس کرونا یا covid19 از طریق دستگاه خودپرداز پیشگیری از ویروس کرونا یا covid19 از طریق دستگاه خودپرداز از مهم ترین دغدغه های زندگی امروزی ما شده است.

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
تعویض کاغذ رسید مشتری خودپرداز
خودپرداز

آموزش تعویض کاغذ رسید مشتری

تعویض کاغذ رسید مشتری _ دستگاه خودپرداز تعویض کاغذ رسید مشتری خودپرداز نیازمند طی مراحلی است که ما به آسان ترین روش ممکن به شما آموزش می دهیم. زمانی که

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
تفاوت خودپرداز دیواری و سالنی
خودپرداز

تفاوت خودپرداز دیواری و سالنی

تا چند سال پیش، برای استفاده از خدمات بانکی باید حضوری به شعبه بانک مراجعه کرده و پس از انتظار مدتی، کارشناس بانک مربوطه ما را خدمت می ‌نمود. اما

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
نکات مهم خرید یو پی اس
خودپرداز

نکات خرید دستگاه یو پی اس

امروزه، خرید یو پی اس به یکی از اولویت‌ های اصلی کسانی تبدیل شده که سیستم ‌های کامپیوتری را استفاده می‌ کنند. معمولا این خرید به منظور حفاظت از رایانه‌

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
مزایای خرید دستگاه عابربانک
خودپرداز

مزایای خرید دستگاه عابربانک

در این مقاله به توضیحات تکمیلی درباره مزایای خرید عابربانک و مزایای خودپرداز شخصی می پردازیم. استفاده از دستگاه های خودپرداز و بهره برداری از فواید و مزایای آن در

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
معرفی انواع خودپرداز
خودپرداز

معرفی انواع دستگاه خودپرداز

دستگاه خودپرداز یا همان ATM (Automated Teller Machine)، که به طور خلاصه به آن ATM هم اشاره می ‌شود، توسط مشتریان بانک‌ ها یا بانک ‌های عضو در شبکه شتاب

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
نکات خرید دستگاه کشلس
خودپرداز

نکات خرید کشلس

دستگاه ‌های کشلس، دستگاه ‌هایی با ابعاد کوچک و معمولا نصب دیواری هستند. این ابزارها اغلب در مکان ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. دستگاه کشلس به عنوان یک

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
راهنمای خرید خودپرداز
خودپرداز

راهنمای خرید خودپرداز

اگر به دنبال خرید دستگاه خودپرداز هستید و می خواهید در مورد راهنمای خرید آن اطلاعات جامعی داشته باشید، این مقاله می تواند به شما کمک کند تا بهترین دستگاه

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
خودپرداز هیوسانگ
خودپرداز

خرید خودپرداز در تهران

دستگاه خودپرداز یا به اختصار ATM، که به عنوان خودپرداز معروف است، یک وسیله الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می‌دهد تا به سرعت و در هر

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
خودپرداز

سیستم ارت الکترونیکی

مشخصات کامل سیستم ارت الکترونیکی سیستم ارت الکترونیکی ولتاژ‌ها و جریان‌های القایی بر روی بدنه فلزی مصرف کننده الکتریکی را به خود جذب می‌کند. در صورت بروز اتصال بدنه با

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
روش های انتقال وجه
بانکداری و بانکداری الکترونیک

روش های انتقال وجه

روش های انتقال وجه روش های انتقال وجه متفاوتی وجود دارد . که در این مطلب هر کدام را بصورت جداگانه شرح میدهیم.   روش های انتقال وجه _ بطور

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
پیشگیری از ویروس کرونا از طریق دستگاه خودپرداز
بانکداری و بانکداری الکترونیک

پیشگیری از ویروس کرونا یا covid19 از طریق دستگاه خودپرداز

پیشگیری از ویروس کرونا یا covid19 از طریق دستگاه خودپرداز پیشگیری از ویروس کرونا یا covid19 از طریق دستگاه خودپرداز از مهم ترین دغدغه های زندگی امروزی ما شده است.

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
تعویض کاغذ رسید مشتری خودپرداز
خودپرداز

آموزش تعویض کاغذ رسید مشتری

تعویض کاغذ رسید مشتری _ دستگاه خودپرداز تعویض کاغذ رسید مشتری خودپرداز نیازمند طی مراحلی است که ما به آسان ترین روش ممکن به شما آموزش می دهیم. زمانی که

این صفحه را به اشتراک بگذارید
بیشتر »
تماس با ما

نیاز به مشاوره دارید؟

نام و شماره تلفن خود را ثبت نمایید و منتظر تماس ما باشید:
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .