راهنمای خواندن خطاهای نرم افزار یاس روی اپراتور پنل _ اگر شما هم دستگاه خودپرداز خریده و نیاز به آموزش پنل اپراتوری خودپرداز دارید این مقاله با مطالعه کنید. در این مقاله سعی کرده ایم مرحله به مرحله و با شرح جزئیات شما را با پنل اپراتوری خودپرداز آشنا کنیم.
توجه کنید که بسیاری. درصد خطاهای روی پنل کاربر قابل رفع توسط پذیرنده خواهد بود.
آموزش خودپرداز:
وضعیت کنونی دستگاه خودپرداز: current state
فعال : IN-service
غیرفعال معمولاً به دلیل مشکل سخت افزاری:Suspend
دیوایس ها یا ماژولهای دستگاه:devices
خطای سخت افزاری : HWError:HardWareError
دستوری که نرم افزار به دیوایس داده : Cmnd:Command
فرمان ریست ارسال شده به دیوایس: DDD_Rest : DDD
مثلاً CDM_RESET فرمان ریست ارسال شده برای دیسپنسر
فرمان شمارش وجه به دیسپنسر : CDM_DISPENSE
کاست ریجکت: CURJ : Reject Cassette
کاست ریترکت:CURT : Retract Cassette
کاست ۱ تا ۴:CU1..CU4
موجود نیست یا دیتکت نشده است : NA:Not Available (Applicable)
خطا: ER: ERROR خالی : E : Empty /EM کم : L:Low
ابتدا فعال کردن یکی از پرینتر ها جهت گزارش گیری Config.
در ورژن های خیلی قدیمی
۳ با رمز ۱
۶ بعد ۱ .
۲ با رمز ۱
۸ بعد ۵ .
پرینتر به اونی که فعال هست ، و کاغذ دارد تغییر پیدا کند.
۱ – Journal
۲ – Receipt
و از منو ۳ با رمز ۱
۶ بعد ۱ و یا ۲ زده شود و یه چاپ گزارش Config ( پیکربندی ) داده میشه .
روبروی ردیف ها نگاه کنید
Ver no : ورژن yass نوشته که اگر مطابق با آخرین ورژن نرم افزار ارائه شده توسط بانک نبوده است میبایست ارتقا یابد.
آموزش خودپرداز .
پس از قرار دادن دستگاه بر روی “سوپروایزر” منوی زیر ظاهر میشود :
قراردادن دستگا در حالت نرمال —————————————— ۱٫Inservice Mode
دسترسی به تنظیمات مربوط به نرم افزار یاس ———————– ۲٫Supervisor Mode
دسترسی به منوهای پول گذاری و تسویه——————————- ۳٫Operator Mode
خاموش کردن خودپرداز ——————————————– ۴٫<Shutdown ATM>
چک کردن برقراری ارتباط با سوییچ —————————۵٫Connect to Cnfg Switch
چک کردن برقراری ارتباط با اینترنت ————————- ۶٫connect to Trnx Switch
قطع کردن ارتباط با سوییچ ——————————– ۷٫Disconnect from Switch
جابجایی تصویر اپراتور پنل با مانیتور ——————————- ۸٫Transfer Interface
دسترسی به تنظیمات سخت افزاری دستگاه ——————- ۹٫<vendor Application
به دو نوع برایتان یادداشت نمودیم تا مورد آموزشتون قرار بگیره.
ابتدا گزینه Supervisor Mode.2 را انتخاب نموده و داریم:
* گزینه ۹<Reset Configuration> را انتخاب نموده و
۱٫Reconfiguration
۲٫Restore Default
سپس گزینه Reconfiguration.1 را انتخاب میکنیم ، در این مرحله دستگاه برای گرفتن کانفیگ جدید نیاز به یک کد ۴ رقمی دارد ، با مرکز صادر کننده سوییچ تماس گرفته و کد ۴ رقمی را دریافت کرده ، پس از وارد کردن کد دستگاه ریست کرده و پس از اجرای مجدد نرم افزار دستگاه قابل استفاده می باشد.
یا بصورت دیگر توضیح پایین :
کابل شبکه رو از روتر یا دستگاه جدا کنید.
دستگاه ریستارت میشه.وقتی مجددا بالا اومد و منو ها رو مشاهده کردید کابل شبکه رو وصل کن .
یکی دو بار اول منوی ۶ و بعد منوی ۵ رو بزن .
اگر established نشان داده شودبه معنای اتمام کار و موفقیت آمیز بودن مراحل است. دستگاه آماده به سرویس دهی میباشد.
آموزش کار با نرم افزار یاس:
برای وارد کردن تعداد اسکناس ها (Add Cash) در ابتدا وارد گزینه Operator Mode.3 می شوید ، پس از وارد کردن رمز عدد ۱ منوی زیر ظاهر میشود:
سپس وارد گزینه >Supplies<.3 شده و منو زیر مشاهده میشود :
۱٫ Cash Replenish
۲٫ <Clearing>
۳٫ <Journal Printer Setting>
سپس وارد گزینه Cash Replenish.1 شده و تعداد اسکناس ها را به توجه به مبلغ آنها وارد میکنیم.
تسویه دستی در نرم افزار یاس :
برای تسویه دستی در ابتدا وارد گزینه Operator Mode.3 می شوید ، پس از وارد کردن رمز عدد ۱ منوی زیر ظاهر میشود:
حال وارد منو >General < .2 شده و منو زیر نمایش داده میشود:
۱٫ Settlement
۲٫ Offline Batch Upload
۳٫ <Image Backup On Ext Storage>
۴٫ <EJ Backup On Ext Storage>
با انتخاب گزینه Settlement.1 و انجام تایید تسویه دستی انجام میشود.
منوی رفع و پاک کردن خطاها:
برای پاک کردن و رفع نرم افزاری خطاها ابتدا وارد گزینه >vendor Application <.9 شده ، پس از ظاهر شدن منوی زیر:
۱٫Maintenance
۲٫Device Self Test
۳٫
۴٫
۵٫Device Status List
۶٫Device Servicing
۷٫
۸٫Self-Service Configuration
وارد گزینه Device Status List.5 شده ، سپس لیست خطاها نمایش داده میشود ، برای پاک کردن تمامی خطاها میتوان از گزینه Clear All استفاده نمود ، برای پاک کردن فقط یک خطای خاص میتوان خطای مربوطه را با زدن گزینه ۱ پاک کرد.
وبلاگ های مرتبط به این محتوا :
خطایابی و رفع خطا دستگاه خودپرداز
نرم افزار یاس دستگاه های خودپرداز
خودپرداز . دستگاه خودپرداز .خودپرداز شخصی. قطعات_خودپرداز. قیمت خودپرداز. عابر بانک . عابربانک شخصی . آموزش خودپرداز. آموزش پولگذاری خودپرداز . آموزش خودپرداز
راهنمای مشتریان
خدمات مشتریان
دسترسی سریع
همکاری با ما
شرکت کاسپین صنعت توسط گروهی از متخصصان IT و R&D با هدف ارائه خدمات بازرگانی و نوآوری در مهندسی تشکیل و با سازماندهی و ایجاد زیرساختهای مهارتی وارد عرصه فعالیت شد. فعالیتهای کاسپین صنعت در ابتدا در زمینه های تامین تجهیزات صنعتی و تولید نرم افزارهای تخصصی و با اولویت ارائه خدمات بازرگانی حرفه ای بوده است و با گسترش و تامین زیرساخت های لازم عرضه و پخش تجهیزات بانکداری را شامل شد.
دیدگاه و اهداف شرکت
شرکت کاسپین با تلاش بی وقفه و تکیه بر تجربه و تعهد پرسنل خود همواره میکوشد با ارائه خدمات مشاوره ای بر اساس تجربه و تخصص به آنها کمک کند تا با انتخابی درست نیازهای خود را مرتفع کنند. شرکت کاسپین صنعت تلاش میکند تا از طریق توسعه خدمات و جذب رضایت مشتریان بعنوان امین خود ، سبب توسعه کسب و کار گردد.
تمامی حقوق این سایت متعلق به کاسپین صنعت میباشد. استفاده از محتوا تنها با ذکر منبع بلامانع است. Copyright © 2023